Для чого потрібен зворотний зв’язок на уроці?
Протягом уроку вчителю необхідно знати, наскільки добре учні засвоїли навчальний матеріал, чи подобаються та підходять їм методи роботи в класі, відстежувати прогрес учнів у навчанні, визначати їхні навчальні потреби. Інколи прямі запитання працюють не завжди і часом можуть викликати зворотну реакцію – учні закриваються, і щоб цього не сталося, у нагоді вчителю можуть стати методики зворотного зв’язку як елементу формувального оцінювання.
Сучасний підхід без зворотного зв’язку не може існувати зовсім, оскільки він припускає, що в навчальному процесі ініціатива виходить від учня. Саме учень – активна ланка: він задає тон всьому процесу і формує запит на ту чи іншу підтримку від вчителя.
З чого почати? По-перше, потрібно усвідомити важливість зворотного зв’язку і того, що він дасть в конкретному класі або на конкретному уроці. В ідеалі, зворотний зв’язок допоможе з’ясувати, чи в правильному напрямі рухається учитель і чи відповідає те, що він хоче донести, тому, що в результаті розуміють діти.
По-друге, слід створити атмосферу довіри і партнерства в класі. Якщо діти будуть побоюватися висловлювати свою думку, то інформація, що виходить від них, буде некоректною. Краще розповісти, що відбувається, і для чого це робиться: «Я питаю, щоб при підготовці наступного уроку врахувати вашу думку і дати вам ті завдання, які будуть більш цікаві і корисні».
По-третє, вибрати один або кілька форматів зворотного зв’язку і зробити його регулярним і органічним. Він не повинен сприйматися як чергова контрольна – в такому форматі він викличе лише недовіру і страх.
В якому форматі проводити? Спосіб проведення залежить від предмета, від кількості учнів в класі, рівня довіри між учителем і класом (іноді кращий вихід – стандартизовані анонімні опитування) та інших факторів. Тому єдиного рецепта для всіх не існує.
Наприклад, можна запропонувати учням кожен раз при виконанні домашнього завдання вказувати час, який витрачається на його виконання, і його рівень складності. Адже часто зусилля, які витрачає дитина вдома на підготовку до уроку, залишаються «за кадром».
Універсальний прийом – це анонімні опитування, які проводять на початку і наприкінці уроку для розуміння того, чого хочуть діти. Якнайкраще тут підійдуть численні інструменти для здійснення онлайнового опитування, яке дозволяє забезпечити анонімність та швидко проаналізувати результати.
Чудовий спосіб – це залучення дітей в дискусії з пройденого матеріалу, прочитаного твору або про історичну особу. Цей спосіб допоможе з’ясувати, наскільки глибоко діти зрозуміли тему, як вони мислять, що вважають головним, а що – ні.
Додатковий інструмент для вчителя – це правильні запитання аудиторії. Так, замість стандартного «Вам все зрозуміло?» (На це діти по інерції дадуть відповідь «Так») слід запитати: «До чого нам потрібно повернутися?», «Що повторимо?». Найімовірніше, діти вкажуть на те, що було їм менш зрозумілим.
©https://teach-hub.com/
Коментарі
Дописати коментар