Для чого потрібен зворотний зв’язок на уроці?

Для чого потрібен зворотний зв’язок на уроці?

Протягом уроку вчителю необхідно знати, наскільки добре учні засвоїли навчальний матеріал, чи подобаються та підходять їм методи роботи в класі, відстежувати прогрес учнів у навчанні, визначати їхні навчальні потреби. Інколи прямі запитання працюють не завжди і часом можуть викликати зворотну реакцію – учні закриваються, і щоб цього не сталося, у нагоді вчителю можуть стати методики зворотного зв’язку як елементу формувального оцінювання.

Сучасний підхід без зворотного зв’язку не може існувати зовсім, оскільки він припускає, що в навчальному процесі ініціатива виходить від учня. Саме учень – активна ланка: він задає тон всьому процесу і формує запит на ту чи іншу підтримку від вчителя.

З чого почати? По-перше, потрібно усвідомити важливість зворотного зв’язку і того, що він дасть в конкретному класі або на конкретному уроці. В ідеалі, зворотний зв’язок допоможе з’ясувати, чи в правильному напрямі рухається учитель і чи відповідає те, що він хоче донести, тому, що в результаті розуміють діти.

По-друге, слід створити атмосферу довіри і партнерства в класі. Якщо діти будуть побоюватися висловлювати свою думку, то інформація, що виходить від них, буде некоректною. Краще розповісти, що відбувається, і для чого це робиться: «Я питаю, щоб при підготовці наступного уроку врахувати вашу думку і дати вам ті завдання, які будуть більш цікаві і корисні».

По-третє, вибрати один або кілька форматів зворотного зв’язку і зробити його регулярним і органічним. Він не повинен сприйматися як чергова контрольна – в такому форматі він викличе лише недовіру і страх.

В якому форматі проводити? Спосіб проведення залежить від предмета, від кількості учнів в класі, рівня довіри між учителем і класом (іноді кращий вихід – стандартизовані анонімні опитування) та інших факторів. Тому єдиного рецепта для всіх не існує.

Наприклад, можна запропонувати учням кожен раз при виконанні домашнього завдання вказувати час, який витрачається на його виконання, і його рівень складності. Адже часто зусилля, які витрачає дитина вдома на підготовку до уроку, залишаються «за кадром».

Універсальний прийом – це анонімні опитування, які проводять на початку і наприкінці уроку для розуміння того, чого хочуть діти. Якнайкраще тут підійдуть численні інструменти для здійснення онлайнового опитування, яке дозволяє забезпечити анонімність та швидко проаналізувати результати.

Чудовий спосіб – це залучення дітей в дискусії з пройденого матеріалу, прочитаного твору або про історичну особу. Цей спосіб допоможе з’ясувати, наскільки глибоко діти зрозуміли тему, як вони мислять, що вважають головним, а що – ні.

Додатковий інструмент для вчителя – це правильні запитання аудиторії. Так, замість стандартного «Вам все зрозуміло?» (На це діти по інерції дадуть відповідь «Так») слід запитати: «До чого нам потрібно повернутися?», «Що повторимо?». Найімовірніше, діти вкажуть на те, що було їм менш зрозумілим.


©https://teach-hub.com/

Коментарі

Популярні публікації